Retourneren? Dat kan heel simpel, door de instructies hieronder te volgen.

Voorwaarden retourneren

Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt, in perfecte nieuwstaat is, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de oorspronkelijke verpakking zit, gekocht is bij Groene koffie 1500 en dat u binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. De datum van retournering wordt bepaald aam de hand van de retourpostzegel.
Producten welke niet kunnen worden teruggenomen zijn producten welke vanwege hun aard en gebruik. (waar bijvoorbeeld hygiene op de eerste plaats staat).

Hoe?
 --> Stuur u product voldoende gefrankeerd en voorzien van (een kopie van) uw order of een briefje met daarop uw naam en ordernummer en terug aan:
Groene koffie 1500
ovv Retour (bestelnummer)
Herastraat 49
5047TX Tilburg
Nederland

Herroepingsrecht formulier treft u hier. Deze kunt u uitprinten en invullen.

En verder? Bij ontvangst van u retourzending ontvangt u van ons bericht. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Hebt u met creditcard betaald, dan ziet u de refund dus pas terug op uw creditcardstatement. Soms ziet u de betaling op een overzicht en de refund pas op het overzicht wat een maand later volgt. Dit ligt aan de maandelijkse periode waarmee uw creditcardmaatschappij de overzichten verstuurt.

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!
 Als u uw retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door DHL (of voor bepaalde landen PostNL) in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan u wordt gerefund. DHL rekent een strafporti van 14 euro, exclusief de porti.

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. U krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan u terugzenden nadat u de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Als u het product niet meer wilt en derhalve weigert de verzendkosten te betalen wordt het geretourneerde product vernietigd of gaat het naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, beschadigd is, verpakking kapot van is: dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met u op.

VERPAK UW RETOURPAKKET MET ZORG, NET ALS WIJ HET AAN U VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

Tip:
- verstuur het zoals u het hebt ontvangen van ons, dan gaat het goed.
- Defecte producten bij aankomst (dit staat los van de garantie)

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we u aan om ons dit dan zo snel mogelijk te laten weten per e-mail. Indien u niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij u. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt.

Vanaf het moment dat u een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij u. Tenzij u dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom altijd u bestelling zorgvuldig te controleren.

Nog even op een rij:
- Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
- Wacht onze instructies af voordat u het terugstuurt.
- Als we u vragen het item terug te sturen worden, indien u geen verzendkosten tijdens het bestelproces hebt betaald, uiteraard uw verzendkosten vergoed.
- Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.
 
Zoek raken van uw retourzending
Ook als uw retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.
Heb u een retour en ben u te laat?
Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan gaan we op zoek naar een gepaste oplossing. Zendingen die zonder vooroverleg worden verzonden naar ons worden geweigerd.

U kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat u het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

In het kort
- De kosten voor het terugzenden zijn voor uw eigen rekening.
- We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
- Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als u de gehele order retourneert, niet als u enkele items houdt.